RINDUKU..

Sesungguhnya aku sangat merindui suasana Ramadhan di makkah dan madinah..aku rindukan suasana wanita muslimah berjubah hitam dan berpurdah..tidak merasakan langsung kejanggalan pada keadaan sekeliling.aku rindukan suasana berbuka puasa di sana..dengan jemaah-jemaah lain..suasana bersahur jam 2 pagi setelah sempat tidur hanya 2 jam sahaja selepas balik tarawikh..rindukan suasana bertarawikh dlm keadaan berpeluh-peluh dan bersesak namun tetap mendambakan pahala yg Allah janjikan untuk hambaNYa..aku rindu…rindu minum air zam zam yg sangat sedap dan tidak pernah aku rasa sesedap itu di Malaysia.tak jemu-jemu aku minum lagi-lagi bila ia sejuk..AKu rindu suasana lantai sejuk masjidilharam..aku rindu melihat kaabah di depan mata..aku rindu berjubah dan bertelekung sahaja ke semua tempat tanpa perlu mendandan dan tidak berpakaian seluar di sana.Aku rindu Ya Allah..dan aku perlu luahkan secara bertulis agar aku puas dan dapat membacanya semula next time..supaya aku sentiasa merindui Makkah dan Madinah.

Tinggalkan Jawapan

