Durian Oh Durian…

Musim buah-buahan tiba lagi…Kali ni aku rasa sungguh gembira sebab aku dapat menikmati musim buah-buahan kali ni dengan nikmatnyeeeeeee…..Mau tak nya,dalam sebulan ni dah berpa kali aku makan buah durian..Durian oh durian…

Pagi-pagi tadi mak abah aku dah beli durian,bukan sebijik dua,tapi 5 bijik…wa….banyaknyeee…Aku sekarang ni rasa antara hantu durian gak la…Tapi aku pun kena berhati-hati takut kena demam atau panas badan. Tengah hari makan durian,petang durian…Mak aku pun susah nak berhenti kalo dah makan durian ni…

Petang tadi, ateh aku balik dari kampung ke sini.Dia bawak banyaknya buah…..rambutan berikat2 dari kampung,pokok atuk aku sendiri…Durian sekotak,yang dalam peti ais wan aku pun di posnya kat kitorg kt Johor ni.Wahhahaa….Ye la,wan atuk aku berdua je kt kg,sape nak makan banyak2 kt pokok tu..Huhu…Jadi anak2 ada tiga,cucu lebih sepuluh,di poskan nye lah sedikit seorang..Huhu…Pueh den nak makan kek sini wan ooii…Rambutan2 tu kami agih2kan kat beberapa lagi ‘perhentian’ yang dirasakan memeng perlu membantu kami untuk menghabiskan buah2 tu untuk mengelak ia daripada tidak elok. Hehe…Umah kakak aku,umah mak mertua nya dan umah tunang abang aku…Lepas makan durian,aku teguk bergelas2 air masak..

Nasib baik la aku kat umah,kalo tak kat aku pun mak aku pos jugak.hehehehe….

Durian Oh Durian…….penangan raja buah…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s