Sabar..

Sudah hampir 5 hari aku bergelar ‘maksu’.huhu..Aku sudah punya seorang anak sedara dan itu merupakan yang pertama di dalam keluarga aku.Anak kakak aku yang dilahirkan pada 12 disember yang lepas.Wa..sama bulan dengan ‘acu’ die la..Dia lah buah hati aku,pengarang jantung yang sudah 9 bulan aku tunggu.Sentiasa aku berkata-kata dengannya ketika die datang ke rumahku (even dalam perut lagi).Nama..belum di’Conform’kan lagi tapi kami panggil die ‘Alif”. So,maknanya die tu lelaki. Baby Boy..huhu..Hero dalam rumah ku kerana sungguh suka menangis. Bila siang die tidur, malamnya aktif memperdengarkan suaranya yang agak sedih tu(menangis) la..Hehe..Entah mengapa,kami pun tidak tahu.Bukannya dia boleh bercakap,kan..Agak letih mengurus kan dirinya yang masih bergelar bayi itu,namun kami tetap bersabar,lebih-lebih lagi acu dia ni.Aku akan menjaganya untuk seminggu lagi sebelum aku menyambung pelajaran ku di UTM hujung disember ini.Dan segala-galanya akan bermula semula..

Bukan itu sahaja nak aku tuliskan dalam entri hari ni,tapi kesabaran aku menghadapi perasaan ini.Perasaan yang sangat aku tidak pasti.Adakah aku sudah sedia menghadapinya ketika saat itu tiba beberapa ketika dulu?Sebenarnya aku sangat ‘benci’ perasaan ini dulu,disebabkan aku pernah dilukai.Namun aku harus redha dengan ape yg terjadi.Manusia tidak semua yang sama.Apa yang nak aku katakan,aku nak luahkan segalanya di sini..ARGHHH!!!!!!!!!!!!!!fuh,lega..Bahagia kan bile ade perasaan mcm ni,tapi yang tak tahannya jika kita rasa ‘sakit hati’ dan ‘eeee..geramnye’.Hehe..Tapi dia pun manusia,aku sendiri pun manusia.Selalu melakukan kesalahan dan tidak mengerti perasaan orang lain.

One thought on “Sabar..

Tinggalkan Jawapan

